Maatschappelijke betrokkenheid opnieuw onderstreept in 2020 Insight Corporate Citizenship Report

Tweede MVO-rapport belicht hoe de bedrijfswaarden het bedrijfsdoel vormgeven om voor mensen te zorgen en een verschil te maken door middel van intelligente technologische oplossingen.

Amsterdam, 26 februari 2020 Insight Enterprises, wereldwijd toonaangevend IT-adviseur en systemintegrator van intelligente technologische oplossingen heeft zijn tweede MVO-rapport gepubliceerd. Het 2020 Insight Corporate Citizenship Report onderstreept opnieuw hoe de waarden van het bedrijf - Hunger, Hart & Harmony - de leidraad vormen voor Insight's doel om bedrijven en gemeenschappen te helpen slimmer te werken.

In het afgelopen jaar is Insight aanzienlijk gegroeid, mede dankzij de overname van PCM, Inc. (de grootste overname van Insight in zijn 32-jarige geschiedenis) en de aankondiging van een nieuw kantoor in Chandler, Arizona, waardoor twee hoofdlocaties onder één dak worden verenigd. De nieuwe aanwinsten verhogen de focus van het bedrijf op een verantwoorde groei en zorgen voor de meer dan 11.000 medewerkers, werkzaam in 21 landen. Deze ontwikkelingen vertalen zich ook in meer mogelijkheden om anderen te helpen de voordelen van moderne technologie te benutten.

"Wie we zijn en wat we doen gaat veel verder dan technologie alleen; het gaat ook om het creëren van betekenisvolle connecties", aldus Ken Lamneck, President en CEO van Insight. "Technologie stelt bedrijven in staat slimmer zaken te doen, ook met elkaar, het versterkt de manier waarop we samenwerken en het brengt meer voldoening in ons persoonlijke leven. Ons brede scala aan oplossingen versterken die connecties en we onderzoeken alle nieuwe mogelijkheden om onze digitale wereld op een integere en doordachte manier te kunnen verbeteren.

Als lid van het United Nations Global Compact and Responsible Business Alliance is de wereldwijde inzet van Insight voor maatschappelijk verantwoord ondernemen geworteld in de kerntaak om klanten te helpen bij digitale transformatie. Die vragen hulp bij een viertal zaken: het stimuleren van innovatie, het moderniseren en beveiligen van dataplatformen, het versterken van medewerkers met tools die de productiviteit verhogen en het vereenvoudigen van de IT-inkoop en vermogensbeheer.

Het volledige MVO-rapport is hier te lezen.

Over Insight

Vandaag draait alles om technologie. Insight Enterprises Inc. geeft bedrijven van elke omvang de kracht om met Insight Intelligent Technology Solution en diensten de waarde van IT te maximaliseren. Wij zijn een wereldwijde provider van digitale innovatie, transformatie van cloud- en datacenters, een Connected Workforce en optimalisatie van de supplychain. Als Fortune 500-bedrijf helpen we klanten om hun IT vandaag succesvol in handen te nemen zodat ze volledig klaar zijn voor de toekomst. Onze meer dan 11.000 medewerkers helpen klanten om te innoveren en om hun activiteiten te optimaliseren zodat ze slimmer kunnen zakendoen. Van IT-strategie en -ontwerp tot implementatie en beheer daarvan. Ontdek hier meer.

Jorinde van Brink
Marketing Manager a.i Insight Benelux