Insight opgenomen in Gartner’s 2021 Magic Quadrant voor Software Asset Management Managed Services

Insight biedt end-to-end mogelijkheden om cloudmigratie en gebruik van cloudgebaseerde applicaties in de loop van de tijd te optimaliseren

TEMPE, Ariz.--(BUSINESS WIRE)--Insight Enterprises (Nasdaq: NSIT), de wereldwijde leverancier van Insight Intelligent Technology Solutions™ die de waarde van IT maximaliseren, is een van de 11 toonaangevende wereldwijde providers die is opgenomen in de Gartner® 2021 Magic Quadrant™ voor Software Asset Management (SAM) Managed Services. Insight is van mening dat deze erkenning het alles-in-één vermogen van het bedrijf valideert om organisaties niet alleen te helpen bij het handhaven van de traditionele compliance van softwarelicenties, maar, belangrijker nog, om de kosten van cloudconsumptie beter te beheren en workloads in multi-cloud- en edge-omgevingen te optimaliseren.

Gartner definieert SAM managed services als het gebruik van de eigen SAM-vaardigheden en -methodologieën van de provider om de bestaande processen van een klant te transformeren en hun middelen te vergroten. Gartner voorspelt in het rapport: "Tot 2023 zal de markt voor managed services voor software asset management blijven groeien met een samengesteld jaarlijks groeipercentage van 20%, als gevolg van de uitdagingen die klanten ondervinden om meerdere omgevingen te beheren en in-house expertise aan te trekken."

"Bedrijven hebben nu meer dan ooit behoefte aan effectievere tools die hen bruikbare inzichten en de flexibiliteit bieden om de bedrijfskritieke software te optimaliseren", zegt Stan Lequin, senior vice president en general manager, Solutions bij Insight. "Deze behoefte zal alleen maar groeien naarmate bedrijven nog meer data verwerken met behulp van technologieën, zoals het Internet of Things en kunstmatige intelligentie. De edge vereist specifieke software om bruikbare analyses te maken die de strategische doelen van een organisatie ondersteunen, alsmede de voortdurende behoefte om zich aan te kunnen passen aan de business."

“Terwijl bedrijven dit onderzoeken, krijgen ze ook grip op het beste gebruik van hun clouduitgaven op basis van wat ze in hun datacenter hebben en de omvang van de workload. Het is niet langer een kwestie van simpelweg software of cloudservices beheren als bescherming tegen complianceproblemen en op hol geslagen kosten. Het is de behoefte aan schaalbaarheid en transparantie, gebaseerd op hoe data en applicaties evolueren naarmate het bedrijf groeit en verandert. Het is voortdurende governance en training, aangezien meer delen van het bedrijf inspraak hebben in het opereren in de cloud. Insight vereenvoudigt de complexiteit door het volledige cloud- en edge-ecosysteem van een klant te beheren en cloud- en datastrategie, softwareontwikkeling, teamsupport, pricing en levenscyclusflexibiliteit te verenigen”, aldus Lequin.

De managed SAM-services van Insight worden geleverd via een wereldwijd expertisecentrum dat wordt geleid door meer dan 100 technische experts op het gebied van cloud- en softwareoptimalisatie die wereldwijde klanten in verschillende regio's ondersteunen. Insight helpt bij elke stap van het softwarebeheerproces, van inkoop en financiële operaties tot het begeleiden van klanten bij de modernisering van applicaties, aangezien klanten meer afhankelijk zijn van cloud- en edge-technologieën om te werken.

De Gartner Magic Quadrant-rapporten zijn het resultaat van nauwgezet, op feiten gebaseerd onderzoek in specifieke markten, en bieden een brede kijk op de relatieve posities van de providers in markten, waar de groei hoog is en de differentiatie van providers duidelijk is. Providers zijn gepositioneerd in vier kwadranten: leiders, uitdagers, visionairs en nichespelers. Het onderzoek stelt organisaties in staat om het meeste uit marktanalyse te halen in overeenstemming met hun unieke zakelijke en technologische behoeften.