Marktleiders die hostingmarkt bedienen slaan handen ineen

Insight brengt toonaangevende IT-managementoplossingen Kaseya binnen bereik van hostingbedrijven

Amsterdam, 14 juli 2015 Insight, ‘s werelds grootste onafhankelijke IT-reseller, heeft een samenwerkingsovereenkomst gesloten met Kaseya, marktleider op het gebied van cloud gebaseerde IT-systeembeheer- en security-software.

Oplossingen van Kaseya vormen een waardevolle toevoeging op het productportfolio dat Insight aan managed service providers levert. Deze zijn hiermee in staat om de verschillende softwaresystemen die ze hun klanten bieden binnen één centraal platform en op een zo efficiënt mogelijke manier te beheren, zowel qua tijd als qua kosten. Ook kunnen hostingpartijen bijvoorbeeld eenvoudig periodieke rapportages van hun licentiegebruik maken voor softwareleveranciers. Dit ondersteunt bovendien het ‘pay-per-use’-model dat Kaseya naar klanten hanteert. Veel managed service providers wereldwijd werken met de IT-managementoplossingen van Kaseya. Insight heeft als reseller een derde van de wereldwijde hostingmarkt in handen en is daarmee ook marktleider.

De strategische samenwerking tussen Insight en Kaseya begint in Nederland alvorens het wordt uitgebreid naar de rest van Europa. Nederland loopt voorop op cloud gebied: de adoptie van cloudoplossingen is hoog en de markt ontwikkelt zich snel verder. Dat maakt het een ideaal startpunt. Insight is de voornaamste reseller in Nederland die Kaseya-oplossingen aan managed service providers biedt.

“Vanuit Insight zijn we altijd op zoek naar partijen die ons in staat stellen om onze hostingpartners beter te ondersteunen. Kaseya past perfect in dat plaatje. Als wereldwijd gerenommeerde oplossing heeft zijn geavanceerde IT-managementplatform managed service providers de kans geboden een aanzienlijke efficiencyslag te maken. Het feit dat we beide een groot bereik hebben in de hostingprovidermarkt zorgt voor synergie en biedt een mooie basis voor samenwerking”, aldus Pim Bultman, Director Cloud & Hosting EMEA bij Insight.

Kaseya hoopt significant te groeien door middel van partnerships met een select aantal distributeurs en resellers wereldwijd. De overeenkomst met Insight past binnen deze strategie.

“Insight heeft teams speciaal gericht op managed service providers, ze zijn door heel Europa aanwezig en verkopen nu al producten die een aanvulling vormen op het Kaseya Remote Monitoring and Management Platform. Het is een partner die de service providermarkt begrijpt en die binnen zijn aanzienlijke klantenkring veel potentiële afnemers van onze oplossingen heeft. Met de samenwerking hebben deze nu een one-stop-shop voor al hun IT service management-behoeften”, zegt Andy Robinson, VP Channel Sales bij Kaseya.

Om gezamenlijke klanten optimaal te bedienen, werken de technische en verkoopteams van Kaseya nauw samen met de cloud- en hostingteams van Insight. Kaseya paste daartoe zijn verkooporganisatie aan.

Over Kaseya

Kaseya is wereldwijd dé aanbieder van IT-systeembeheer- en security-software. De oplossingen van Kaseya stellen Managed Service Providers (MSP’s) en IT-organisaties in staat hun IT-omgeving effectief en proactief te beheren en te beveiligen. De oplossingen van Kaseya bieden de mogelijkheid alle IT centraal te sturen, remote en gedistribueerde omgevingen eenvoudig te beheren, en IT-beheerfuncties te automatiseren. Deze oplossingen worden als hoogstaande cloudoplossing en als lokale installatie aangeboden. De oplossingen van Kaseya stellen MSP´s en middelgrote bedrijven in staat om IT centraal en op afstand gemakkelijk te beheren en te automatiseren. Meer dan tienduizend klanten wereldwijd zetten de oplossingen van Kaseya in. Deze bedrijven zijn actief in uiteenlopende sectoren als retail, industrie, gezondheidszorg, onderwijs, overheid, media, technologie, de financiële sector en meer. Het niet-beursgenoteerde bedrijf heeft kantoren in meer dan twintig landen, waaronder het hoofdkantoor in Dublin, Ierland. Voor meer informatie: www.kaseya.com