Insight hoogste nieuwe binnenkomer in Top 100 ICT van jaargids Computable 100

Computable onderzoek

Elk jaar doet Computable onderzoek naar welke ict-bedrijven en niet-ict-organisaties het beste imago hebben in de Nederlandse ict-markt. Hiervoor roepen ze ict’ers op om een oordeel te vellen over ruim driehonderd door Computable geselecteerde organisaties. Deze resultaten zijn gepresenteerd in de jaargids Computable 100

Uitgevoerd door Enigma Research

Voor het imago-onderzoek, uitgevoerd door Enigma Research, konden ict’ers hun mening geven over ict-bedrijven als zakenpartner en niet-ict-organisaties als opdrachtgever. Er werd beoordeeld op het gebied van innovatie, kennisniveau en de aantrekkelijkheid als werkgever en zakenpartner/opdrachtgever. Voor deze editie werd ook onderzocht hoe ict-bedrijven het doen op het vlak van duurzaamheid en de financiële stabiliteit van het bedrijf.

In totaal werden ruim 150 ict-bedrijven en 150 niet-ict-organisaties onderzocht. De ict-bedrijven zijn geselecteerd op basis van gerealiseerde, verwachtte of geschatte Nederlandse omzet in 2018. De grens voor toelating tot dit onderzoek ligt dit jaar op ongeveer zestig miljoen euro omzet in Nederland. Het bepalen van de minimale omzetgrens om als ict-bedrijf toegelaten te worden tot het imago-onderzoek is in samenwerking met CFI Netherlands bepaald. Zij inventariseren voor de Computable 100 zoveel mogelijk Nederlandse omzetten van ict-bedrijven. Daarnaast zijn omzetten van overige ict-bedrijven, die geen Nederlandse resultaten rapporteren, geschat.

Insight scoort op financiële stabiliteit, duurzaamheid, favoriete zakenpartner, innovatie, geliefde werkgever en kennisniveau.

Insight is de hoogste nieuwe binnenkomer in de categorie 'Geliefde Werkgever' op plek 15.