Insight sluit zich aan bij de UN Global Compact ter ondersteuning van wereldwijd, duurzaam ondernemen

TEMPE, Arizona, 21 maart 2018 - Insight Enterprises (NASDAQ:NSIT), de wereldwijde leverancier van Insight Intelligent Technology Solutions™ voor organisaties van alle formaten, heeft zijn handtekening gezet onder het UN Global Compact, een strategisch initiatief waarbij bedrijven zich committeren hun bedrijfsvoering af te stemmen op 10 universeel aanvaarde principes op het gebied van mensenrechten, arbeid, milieu en anti-corruptie.

Insight’s deelname aan de UN Global Compact komt vloeit voort uit onze kernwaarden Hunger, Heart en Harmony. Onze commitment om deze waarden toe te passen op onze bedrijfsvoering belichaamt de normen van maatschappelijk verantwoord ondernemen die de UN Global Compact schetst ", aldus Ken Lamneck, president en CEO, Insight.

Met meer dan 9.500 deelnemende organisaties uit 162 landen, is het UN Global Compact, 's werelds grootste vrijwillige initiatief op het gebied van verantwoord ondernemen. Het heeft doorlopend steun van de lidstaten van de Verenigde Naties, zoals verwoord in verschillende resoluties van de Algemene Vergadering van de VN, waarin ze het werk van het Global Compact te ondersteunen en te bevorderen.

Door het ondertekenen, verplicht Insight zich om:

• Binnen zijn invloedssfeer de bescherming van mensenrechten steunt en respecteert
  • De internationale erkende arbeidsnormen en werknemersrechten te handhaven en discriminatie tegen te gaan
  • Het milieu te beschermen de ontwikkeling en verspreiding van milieuvriendelijke technologieën te stimuleren
  • Corruptie tegen te gaan in al zijn vormen

"Onze mission statement zegt: We build meaningful connections to help businesses run smarter. Om dit na te streven committeren wij ons aan de mensen, gemeenschappen en onze planeet die we samen delen, door onze bedrijfsvoering uit te oefenen op een manier die door de UN Global Compact wordt onderschreven en die wij blijvend zullen ondersteunen, "zei Lamneck.

Meer informatie over UN Global Compact