Ecovadis sustainability Silver rating 2024

Insight Nederland is door EcoVadis bekroond met een Silver Medal 2024

Met een totaalscore van 66, waarmee we in de top 15% zitten van bedrijven die de afgelopen 12 maanden door EcoVadis zijn beoordeeld.

Milieu

Insight Enterprises Netherlands BV staat in de top 12% van door EcoVadis beoordeelde bedrijven in de Computerprogrammering, consultancy en aanverwante activiteiten industrie.

Arbeid en Mensenrechten

Insight Enterprises Netherlands BV staat in de top 13% van door EcoVadis beoordeelde bedrijven in de Computer programming, consultancy en aanverwante activiteiten industrie.

Duurzaam inkopen

Insight Enterprises Netherlands BV staat in de top 20% van door EcoVadis beoordeelde bedrijven in de Computer programmering, consultancy en aanverwante activiteiten.

Totale score

Insight Enterprises Netherlands BV staat in de top 8% van door EcoVadis beoordeelde bedrijven in de branche Computerprogrammering, consultancy en aanverwante activiteiten industrie.

Over EcoVadis en de methodologie

EcoVadis biedt een uitgebreide duurzaamheidsrating en intelligentie suite ontworpen om bedrijven te helpen waardeketen risico's en compliance in te schatten en prestaties te meten voor netto nul uitstoot en duurzaamheidsdoelen die waarde en impact te creëren.

De EcoVadis-methodologie meet de kwaliteit van het duurzaamheidsmanagementsysteem van een bedrijf aan de hand van drie managementpijlers: Beleid, Acties en Resultaten, die verder zijn onderverdeeld in zeven managementindicatoren. Deze benadering wordt voor elk bedrijf aangepast op basis van de activiteit, omvang en locatie, waarbij 21 duurzaamheidscriteria worden gebruikt die zijn gebaseerd op internationale standaarden voor duurzame ontwikkeling om de meest relevante criteria te selecteren voor de specifieke uitdagingen en geografische locatie van elk bedrijf.

De EcoVadis-methodologie is gebaseerd op internationale duurzaamheidsnormen (Global Reporting Initiative, United Nations Global Compact, ISO 26000), en staat onder toezicht van een wetenschappelijk comité van deskundigen op het gebied van duurzaamheid en toeleveringsketens, om betrouwbare duurzaamheidsbeoordelingen te garanderen.